Örsholmen Race lördag 8 juni 2024

Distanskappsegling på ca 16-20 distans med start och mål utanför Örsholmen.

Tävlingen är öppen för följande klasser:

• SRS Kölbåt
  • SRS Flerskrov
  • SRSs Shorthanded

Örsholmen race seglas på en varierande bansträckning i mellanskärgården med start och mål utanför TBK klubbholme Örsholmen. Det finns två olika banor i banbeskrivningen och val av bana presenteras senast kl 9:00 på tävlingsdagen. Vid lite vind kommer banan att kortas av.

Start sker i grupper med beräknad starttid enligt halv jaktstart. Skeppare kan under pågående tävling bestämma om undanvindssegel ska användas eller ej. Vid målgång rapporteras det SRS tal man har seglat med och alla tider räknas om.

Tävlingen ingår i TBKs klubbmästarskap men vi välkomnar även deltagare från andra klubbar.

Mer information finns i seglingsföreskrifter och banbeskrivning nedan. Aktuell information kring tävlingen publiceras även på Facebook TBK Kappsegling

Tävlingsinformation

Seglingsföreskrifter

Banbeskrivning

Startlista 2023-06-02 20:14

(Preliminär då prognosen är lite svaga vindar i början på dagen. Ändringar meddelas på TBK Kappsegling på Facebook)

Anmälan sker via TBK hemsida på följande länk: Anmälan kappsegling
Sista dag för anmälan är fredag 7 juni kl 16:00

Anmälningsavgift: 150 kr

Avgiften sätts in på BG 238-2760 eller via Swish 1234536769 senast sista vardagen före segling. Märk betalningen med namn, båtnamn samt namn på aktuell segling.