Klubben har köpt in två slipmaskiner med dammsugare som du som medlem får låna för att sanera båtbotten. Du bokar maskinen via formuläret nedan. Du får hämta maskinen en torsdag från kl.11 och återlämnar den senast torsdag kl 10 i veckan därpå.

Innan du startar arbetet med botten ska du noga läsa igenom vårt miljödokument (Öppnas i ny flik).

I dokumentet ser du hur du ska täcka in båten och marken. När det är gjort ska kansliet inspektera och godkänna innan arbetet får påbörjas. Ring oss eller besök oss så kommer vi och tittar.

Slippapper köper du av TBK (OBS! Endast dessa papper får användas). De finns i flera olika grovlekar.

När du är klar med arbetet ska maskinen rengöras och damsugarpåsen lämnas i miljöstationen i kärlet för torra färgrester (se märkningen på kärlet). Lägg damsugarpåsen i en plastpåse och knyt ihop innan du placerar den i kärlet.

Du som medlem ansvarar för maskinen och ser till att den är hel och ren innan den returneras.

OBS! Maskinen får endast användas till borttagande av båtbottenfärg och på båt uppställd på varvsområdet.