Vårracet lördag 25 maj 2024

Distanskappsegling på ca 16 distans med start och mål vid Österskärs ångbåtsbrygga.

Tävlingen är öppen för följande klasser:

• SRS Kölbåt
  • SRS Flerskrov
  • SRSs Shorthanded

Vårracet seglas på en varierande bansträckning på Trälhavet samt västra och östra Saxarfjärden. Tävlingen ingår i TBKs klubbmästarskap men vi välkomnar även deltagare från andra klubbar.

Start sker i grupper med beräknad starttid enligt halv jaktstart. Skeppare kan under pågående tävling bestämma om undanvindssegel ska användas eller ej. Vid målgång rapporteras det SRS tal man har seglat med och alla tider räknas om.

Mer information finns i seglingsföreskrifter och banbeskrivning nedan. Aktuell information kring tävlingen publiceras även på:

Facebook TBK Kappsegling

Anmälan sker via TBK hemsida på följande länk: Anmälan kappsegling
Sista dag för anmälan är fredag 24 maj kl 16:00

Anmälningsavgift: 150 kr

Avgiften sätts in på BG 238-2760 eller via Swish 1234536769 senast sista vardagen före segling. Märk betalningen med namn, båtnamn samt namn på aktuell segling.

Resultat

Tidigare resultat

Resultat 2023 (SH, FC och Flerskrov)
Resultat 2023 (Totalt alla klasser)